xbitchen -

fyfan va en picnikbogsburk kan orsaka...

hemma nu från akuten för 3dje dagen i rad. Ska försöka göra detta kort eftersom jag bara skriver med en hand och det tar typ 100år.
Vi tar det dag för dag...'

Torsdag: Skyndar mig hem från skolan eftersom jag var svinhungrig. Kokar makaroner och ska öppna en picnicbog bara för att få i mig något snabbt. Redan efter halva burken så började "öppningsnyckeln" trångla så jag tog och kniv och drog upp burken. Sen hände själva olyckan.. Skulle lyfta av locket och på lyckades på något sätt skära en svindjup skåra i handen. Försökte få tag på mormor, inget svar. Började stampa för att hålla igång blodet, var sekundrarna från att svimma. Men lyckades iallafall ringa min syster som var iväg för att köpa skor,
dock trodde hon jag "bränt mig på båda benen" då jag tydligen bsara gapat och skrekit i telefonen, och hon kom med en jävla fart och hjälpte mig ringa mamma på jobbet så hon också fick komma hem.

Men medans jag stod där under kranen kände jag att något var fel, kunde inte böja fingret..

Mamma kom hem & vi åkte till vårdcentralen, som i sin tur skickade oss till lidköpings 7khus. Där var jag från 17.oo-o1.3o på torsdagen, blev sydd, gipsar och misstänkt skärt av senan i fingret, och fick kallelse att komma tillbaks nästa dag.

Fredag: Lidköping igen, som efter ett bra tag skickade oss till Göteborg för operation. Var fastande hela dagen tills 23.30 eftersom jag skulle opereras men aldrig fick tid. Fick inte ha några smycken (ink, min piercing som jag inte får i smycket i nu för de!), fick göra graviditetstest (:s), och de tvinga mig duscha m.m. Lite panik eftersom jag skulle till liseberg idag (lördag). Men fick iallafall 2 mackor 23.30 och min fanta som försvann förjävlans snabbt. snacka uttorkad...

Lördag, Operationsdan:
De skickade in mig i duschen igen, så kom jag ut och då fått operationstid och fick skynda på med kläderna. Då var klockan 9.oo, 11.oo skulle jag va till liseberg. Men nej så blev det ju inte.. Vaknade upp 12.3o asillamående och assur! Jag drog ut saken i näsan, någon satte i den, jag drog ut, någon satte i, jag drog ur och frågade vart mamma var, någon svarade att "hon kommer" och satte i och sa 'att jag var tvungen och ha den.Och där gick min gräns tydligen, för allt jag minns var att jag klappa till personen. vet inte vem, vet inte vart eller hur hårt xd menmen, då hade isf senan vart helt av så nu får inte lyfta de minsta lilla på 6 månader!

Sen hem äntligen, åt min livs första kebab till minne av gurkan!
Jalla jalla en fet kebab till alla ;)


finns mycket mer och berätta. kanske gör det i ett annat inlägg nätr jag orkar.

Kommentarer ?
Postat av: Elin

ja älsklingen min.Det har varit mycket jobbiga dagar för dig.//puss din mamma

2011-05-28 @ 23:08:11
URL: http://xbitchen.blogg.se/

Komentera här, men kom ihåg att du är aldrig anonym, så tänk på vad du skriver. :

♥ Namn:
? Spara uppgifterna tills nästa komentar?

♥ E-postadress: (Lugnt, syns såklart bara för mig!)

URL/? Bloggadress:

♥ Vad hade du på hjärtat?:

Trackback