xbitchen -

VADÅ EGOISTER!? blir så förbannad..

Jo, jag opererades ju för snart ett halvår sen.. (i november). Och enda sen början så har jag vart inne på att pierca tungan och naveln, men tänkte göra naveln först. Så jag frågade om de va farligt, & de var tydligen jääättefarligt enligt dem, för de kunde sprida sig till fingret.
Och ända sen början har jag frågat samma fråga, o det är fortfarande faaarligt. Men jag menar, dom tycker jag ska vänta ett år? Jaa eller hur!

I alla fall, tillbaka till saken. Men nu så har jag ändrat mig till tungan eftersom jag inte har så bråttom med naveln.
Så frågade igen senast jag va där, om det går bra och pierca sig nu, i tungan. NEE de tyckte dom va ännu värre?! :@ Den är ju förfan den mest lättläkta piercingen som finns?!
Egoister hel bunten! Bara för att de har något emot piercings och tycker det är fult betyder de inte att jag tycker de.

Anyway, jag gick ju på det och litade på dem, ända tills jag insåg att de lät VÄLDIGT konstigt. Så frågade 2 piercingstudios, Tribe & barbarella, hur stor risken skulle va för infektion i tungan och i naveln. & Berättade att de hade sagt att d skull sprida sig till fingret och blablabla.

Tribes svar:
Hej!
Vi ser inte att risken är stor för att infektion ska spridas till fingret
men ja förstår hur dom tänker.
Tungan är en relativt lättläkt piercing och sen som läker snabbast.
Naveln är en lite mer långdragen historia och kan ta upp mot ett halvår
att läka.

Barbarellas svar:
Ja de som säger detta är nog överlag inte positivt inställda till piercing i helhet. Tungan är en piercing där det är otroligt ovanligt med infektion. Även navel ser man infektionner mycket sällan . Navel kan dock bli irriterad lite lättare än tungan. Att en infektion kan sprida sej i kroppen stämmer men då måste den vara väldigt allvarlig och omfattande.
Infektioner av den typen måste nå antingen blodsystemet eller lymfsystemet. Något som i piercing sammanhang om piercingen utförs med sterila verktyg och smycken är högst osannolikt om inte omöjligt


Lixom..?! Fatta hur jävla ego dom är som säger så ör att de själva inte gillar piercing?!

I allafall, i november sitter staven där (om jag inte blir sjuk förståss)


Kommentarer ?
Postat av: emelie

jag gillar piercingar det vet du! Men, tungan och naveln är inte så jäkla lätt läkta, nästan alla i min förra klass piercade sig i naveln och tungan.. Navlen var alla förutom en tvungen att ta ut eftersom det blev så himla infekterat och tungapiercingen var också bajsinfekterat på dom,så det är stoooor risk för infektion iallafall :o <33

2011-09-10 @ 15:03:52
URL: http://emelze.blogg.se/

Komentera här, men kom ihåg att du är aldrig anonym, så tänk på vad du skriver. :

♥ Namn:
? Spara uppgifterna tills nästa komentar?

♥ E-postadress: (Lugnt, syns såklart bara för mig!)

URL/? Bloggadress:

♥ Vad hade du på hjärtat?:

Trackback