xbitchen -

De nya gerbilerna!

JAA! För er som missat hämtade jag 3 nya gerbil brudar i Göteborg (tsunamis uppfödning), och lovade bilder. Det har bara inte kommit upp här. Men har ett par bilder redan från lördagen då de kändes lite lagomt bekväma i sin nya bur. Dessa bilderna langas snart upp.
Men de är iaf en nutmeg patched, dilute slate och en burmese (iiiiih!)
Satsar även på riktigt tama djur så handtränat sen i måndags (igår), då sprang det bara rakt över och luktade och så även fast godis fanns. I morse testade jag igen med godis, först kommer Burmesen brownie upp (och hon hade ens inte kommit fram första dagen eller luktat på mig över huvudtaget!) och satte sig mitt i handen och satt kvar och mumsa, liten chock faktiskt. :)
Sen såg diluten (Nova) att Brownievågade komma, och kom sekunderna efter hon gått och satte sig brevid handen och mumsa, för att sedan hoppa upp smått i handen tills hon satt helt, då kom Brownie och ville sitta där också men har så små händer, men det är lycka i allafall! :')


Brownie, burmese, en dag efter hon kommit hem till mig. Nyfiken skit på 9 månader :)



Jane (registrerad som Ambrosia ..eller va det Nova som hette så?)
Men hon bär namnet Jane här uppe, lättare och komma ihåg för mig.
Jane är en nutmeg patched.



Brownie och Nova. (reggad som Amalthea om jag minns rätt?)
<--- Brownie är burmese.
Nova en en dilute slate --->


Alla 3 i en kokosnöt. gull :*


Flera bilder på dessa ink. mina andra kommer med tiden. Men så dum period. När jag kommer hem från skolan är det för mörkt för att få bra kort och blixt förstör bilden :(
Menmen, det här är inledningen på något nytt i min nya kategori. Ni kommer få veckobilder (möjligtvis månadsbilder då de inte växer så mycket) på Nova och Jane tills de är stora (enbart 5 veckor nu och väldigt små, men växer så de knakar), deras framsteg kommer ABSOLUT skrivas här för att jag delvis ska komma ihåg, och andra gerbilägare får tips hur jag bar mig åt. Aktivitet mellan mig och dem, eller bara hos dem osv.
OCH MASSVIS AV BILDER ÖVER HUVUDTAGET, såklart.


Kommentarer ?

Komentera här, men kom ihåg att du är aldrig anonym, så tänk på vad du skriver. :

♥ Namn:
? Spara uppgifterna tills nästa komentar?

♥ E-postadress: (Lugnt, syns såklart bara för mig!)

URL/? Bloggadress:

♥ Vad hade du på hjärtat?:

Trackback