xbitchen -

Handträning dag 3:

Detta kunde Brownie och Nova redan igår. Men övertrött som jag var, radera fel film.. :s Menmen, en ny film på gårdagens lärdom. ;)
De tvekar inte ens på att gå upp i handen! Jane går bara fram och luktar och är inte det minsta intresserad av godiset så vet inte riktigt hur jag ska få henne att gå upp i handen. (Hon springer gärna över och så, men sitter inte där).
Vill juu ha med henne på tåget också, men alla lär sig olika snabbt.
Som ni ser så har jag smått börjat lägga på att lyfta några cm uppåt och flytta någon dm åt sidan med Brownie. Hon tvekade och tänkte hoppa av, men insåg att det inte var farligt. Så det kommer jag fortsätta med tills hon är 110% säker.
Tänkte nu börja med att de går upp och sätter sig i handen = godis. Alltså inte godis i handen utan de får godis när de satt sig där. På så sätt lär de sig även att mina rörelser inte är farliga.
(Inspiration http://www.youtube.com/watch?v=b4bM9AHWXiQ )
Hon gör det dock på golvet, vilket jag ska börja med så fort jag inhandlat hagen (som jag sket i senast och ångrar fruktansvärt!)
Men ni ser hur jag menar med hoppa upp i handen = godis.
Sen mer träning med lyft och sådant. Men det är när gerbilerna känner sig säkra och redo.

Ska till helgen ta kort på de nya, och de gamla, så svårt nu när de är mörka tider. Blixten förstör bilden :(

well.. videon.



Kommentarer ?
Postat av: Jennie

Hejsan!



Jag har just nu en tävling igång på min blogg i samarbete med Evas underkläder. Allt som behövs för att vara med och tävla är en kommentar!



Direktlänk: jenniemariajohansson.se/2011/november/valfri-vara-fran-evas-underklader.html



Hoppas du är intresserad av att tävla. Ber om ursäkt om du inte vill ha tävlingstips!



Kram!

2011-12-02 @ 15:16:47
URL: http://jenniemariajohansson.se

Komentera här, men kom ihåg att du är aldrig anonym, så tänk på vad du skriver. :

♥ Namn:
? Spara uppgifterna tills nästa komentar?

♥ E-postadress: (Lugnt, syns såklart bara för mig!)

URL/? Bloggadress:

♥ Vad hade du på hjärtat?:

Trackback